Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Ջութակը տարիների ընթացքում դառնում է ձեռքի շարունակությունը»

«Ջութակը տարիների ընթացքում դառնում է ձեռքի շարունակությունը»
13.03.2018 | 11:23

«Իրատեսի» հյուրը երիտասարդ, ջութակահարուհի ՌԻՄԱ ՄԻՐԶՈՅԱՆՆ է: Զրուցել ենք ամենատարբեր թեմաների՝ երաժշտի անցած ճանապարհի, նվագախմբային արվեստի պահանջների, հայաստանյան և դրսի բեմերի, այսօր մատուցվող երաժշտության մասին:
Ռիմա Միրզոյանը 2013-ից աշխատում է Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբում, համագործակցում նաև երաժշտական այլ խմբերի, անսամբլների հետ: 2012-ին ընկերների հետ հիմնել է «Ինռոք կվինտետ» ռոք խումբը: ՈՒշագրավ է դիրիժոր, երաժշտագետ Դանիել Երաժշտի կարծիքը երիտասարդ երաժշտի մասին: Մաեստրոն Ռիմա Միրզոյանին վաղուց է ճանաչում, կոնսերվատորիայում նրան «կվարտետ» առարկա է դասավանդել, ասաց, որ այդ տարիներին Ռիման միշտ առաջատար է եղել, տաղանդավոր երաժիշտ է, պահանջկոտ ինքն իր նկատմամբ: Հետո «Շարական» անսամբլում է աշխատել իր հետ ու բավական հաջող ելույթներ ունեցել` որպես մենակատար և անսամբլիստ: «Նա զգայուն գործընկեր է` անսամբլային նուրբ զգացումով: Շատ պրեմիերաներ է իրականացրել մեզ հետ, և ամեն անգամ համերգներին նրա նվագը զարդարել է մեր անսամբլը»,- ասաց մաեստրոն, նշելով, որ երիտասարդ ջութակահարուհին սիմֆոնիկի կազմում բավական հասունացել է, շրջագայում է, բարդ ծրագրեր հաղթահարում, վերելք է ապրում:

-Սկսենք սկզբից. ինչու՞ և ինչպե՞ս ընտրեցիք ջութակը:
-Հայրս միշտ տանը նվագում էր դաշնամուր, ջութակ: Քույրս սովորել է երաժշտական դպրոցում: Մեր ընտանիքում ընդունված է երաժշտական կրթություն ստանալը: Ինձ համար սկզբում շատ դժվար էր ընտրելը՝ ջութա՞կ, թե՞ դաշնամուր, բայց, ի վերջո, ընտրեցի ջութակը: Ինձ ասացին, որ եթե ջութակն ընտրեմ, դաշնամուր կարող եմ որպես երկրորդ գործիք նվագել: Սակայն միտք չունեի երաժշտական կրթությունը շարունակելու, մտածում էի, որ կբավարարվեմ յոթնամյա կրթությամբ, կընտրեմ բժշկի կամ տնտեսագետի մասնագիտությունը: Սակայն ավարտական քննությունս շատ լավ հանձնեցի, և ուսուցիչս հորդորեց գոնե երեք տարի էլ սովորել: Ընդունվեցի Չայկովսկու անվան երաժշտական դպրոց, այնուհետև կոնսերվատորիա: Այլևս երկընտրանքներ չեղան: Երաժշտությունը ժամանակատար է, չես կարող համատեղել մեկ այլ մասնագիտության հետ, պետք է լիարժեք նվիրվես:
-Ի՞նչ է ջութակը Ձեզ համար:
-Ջութակը տարիների ընթացքում դառնում է ձեռքի շարունակությունը, երբ առանց գործիքի ես, ասես ինչ-որ մի բան պակասում է:
-Աշխատանքային գործունեության մասին ի՞նչ կասեք:
-2013-ից աշխատում եմ Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբում: Մինչ այդ հրավիրում էին նվագելու համերգներին: Նաև օպերայի և բալետի ակադեմիական թատրոնի նվագախմբում եմ նվագում: Զուգահեռ համագործակցում եմ երաժշտական տարբեր խմբերի, անսամբլների հետ:
-Ի՞նչ խնդիրներ է հաղթահարում նվագարանի երաժիշտը:
-Սկզբում դժվար է ինտեգրվելը նվագախմբին, միասին նվագել, կողքինին չխանգարել, բոլորին լսել: Օպերային թատրոնում էլ լրիվ ուրիշ մթնոլորտ է, ուրիշ պահանջներ. դիրիժորը միաժամանակ աշխատում է և՛ երաժիշտների հետ, և՛ երգիչների, և՛ բալետի արտիստների, դու էլ պետք է նայես-հետևես այդ ամբողջ ընթացքին: Սակայն ժամանակի ընթացքում այդ ամենին սովորում ես:
-Երաժշտի համար նշանակություն ունի՞, թե որ երկրում է, որ բեմում է ելույթ ունենում: Կա՞ն բեմեր, որ առանձնահատուկ են Ձեզ համար:
-Առանձնահատուկ, շատ պարտավորեցնող է Բեռլինի համերգասրահը, հզոր ակուստիկա ունի, ու ամեն աննշան սխալ լսվում է: Միշտ զգոն ենք, որ ոչ մի սխալ թույլ չտանք: Առհասարակ, պատասխանատվության զգացումը միշտ բոլոր բեմերում կա, բայց հայաստանյան բեմերում դու քեզ տանն ես զգում:
-Հետաքրքի՞ր է երաժշտի, նաև հանդիսատեսի համար անդրադարձը նոր, գրեթե անծանոթ ստեղծագործություններին:
-Արամ Խաչատրյանի 5-րդ միջազգային փառատոնի շրջանակում, դիրիժոր, երաժշտագետ Դանիել Երաժշտի մեկնաբանմամբ, տեղի ունեցավ «Արքայական համերգ»: Հնչեցին գործեր, որ առաջին անգամ էինք կատարում: Կարծում եմ՝ հետաքրքիր է, դա թարմություն է հաղորդում, բայց նաև պարտավորեցնող ու փոքր-ինչ բարդ է այն առումով, որ մինչ այդ չի կատարվել, պիտի կարողանաս ճիշտ ներկայացնել հանդիսատեսին: Բացի այդ, չգիտես ինչպես կարձագանքի հանդիսատեսը: «Արքայական համերգը» շատ ջերմ ընդունվեց: Ինձ նույնպես շատ դուր եկավ:
-Կոմպոզիտորներ, որոնց շատ ես սիրում:
-Շատ են, կան նաև առանձին ստեղծագործություններ, որ սիրում եմ: Բայց Բախն ու Մոցարտը առանձնահատուկ են: Ինքս ինձ համար տանը Բախի սոնատներն եմ հաճույքով նվագում:
-Հայ ժամանակակից կոմպոզիտորներին որքա՞ն հաճախ են անդրադառնում մեր նվագախմբերը:
-Ամեն տարի անցկացվում է հայ ժամանակակից երաժշտության փառատոն: Սիմֆոնիկ նվագախումբը ներկայացնում է մերօրյա կոմպոզիտորների գործերը:
-Կա՞ն անուններ, որ կառանձնացնեիք:
-Էդվարդ Հայրապետյան, առավել երիտասարդներից՝ Ժիրայր Շահրիմանյան:
-Ինչպե՞ս եք վերաբերվում երաժշտությանը, որ մատուցվում է այսօր եթերից, սրճարաններում, երթուղայիններում:
-Հեռուստացույց գրեթե չեմ դիտում: Երբեմն մոդայիկ անուններ են տալիս, սիրված երգերից են խոսում, ու զարմանում են որ ինձ ծանոթ չեն: Չեմ հետաքրքրվում նման երաժշտությամբ: Եթե տաքսու մեջ եմ, վարորդին խնդրում եմ անջատել, եթե այնպիսի վայրերում, որ ուզած, թե չուզած ականջիս հասնելու է, դիմում եմ ականջակալների օգնությանը:
-Լավ, որակյալ երգն ու երաժշտությունը, անկախ ժանրից, կարո՞ղ են գրավել, հաճելի լինել պրոֆեսիոնալ երաժշտին:
-Իհարկե, ինքս ռոք խումբ ունեմ՝ «Ինռոք կվինտետը» (լարային կվարտետ ու ֆլեյտա): Օրինակ, նվագում ենք հարվածային գործիքների հետ, դասական երաժշտության մեջ ռոքային տարրեր ենք գործածում: Ներկայացնում ենք Բախից մինչև Լեդ Զեփելին: Ես բազմաժանրությանը կողմ եմ, կարծում եմ՝ լավ երաժշտությունը ցանկացած ժանրում լսելի է:
-Ինչպե՞ս ստեղծվեց «Ինռոք կվինտետը»:
-Հիմնեցինք 2012-ին, գրեթե շաբաթը մեկ ելույթ էինք ունենում «Ինռոք» երաժշտական ակումբում: Արդեն հանդիսատես էր ձևավորվել: Հետո ակումբը փակվեց, բայց խումբը մնաց: Համագործակցում ենք, նվագակցում տարբեր երաժիշտների, խմբերի:
-Դասականն ու ռոքը չե՞ն խանգարում մեկը մյուսին:
-Ինձ թվում է՝ ոչ, նույնիսկ օգնում են. այն հոգին, շարժումը, որ կան ռոքում, օգնում են ազատ, ինքնավստահ լինելու բեմում: Դասական երաժշտության իմացությունն էլ օգնում է գրագետ գործիքավորում անելու, ճիշտ լուծումներ գտնելու:
-Ինչպե՞ս եք վերաբերվում ազգային երգերի նորովի մատուցմանը:
-Դեմ չեմ, եթե չեն աղավաղում երաժշտությունը և շատ չեն շեղվում բնօրինակից:
-Հայաստանը դարձյալ մասնակցելու է «Եվրատեսիլին»: Ի՞նչ եք կարծում՝ կարո՞ղ ենք այնպիսի երգ, այնպիսի ձայն, այնպիսի բեմադրություն ներկայացնել, որ ինչ-որ բան ասի դրսում, նորություն լինի, ինքնատիպ լինի:
-Պոտենցիալ կա, բայց երևի սխալ ուղղությամբ են ընթանում: Բացի այդ, Եվրոպայի պահանջներն են այլ, դատելով նրանից, թե նախորդ տարիներին որ երգերն էին հաղթում:
-Մշակութային իրողություն, որ տպավորվել է:
-Ջոն Մալկովիչի ելույթը Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի հետ։ Ամերիկացի դերասանը ներկայացրեց հատված Էռնեստո Սաբատոյի նովելից՝ Ալֆրեդ Շնիտկեի դաշնամուրի և նվագախմբի համար գրված կոնցերտի ուղեկցությամբ։ Շատ հետաքրքիր նախագիծ էր: Հետաքրքիր էին և նրա ընթերցանությունը, առոգանությունը, տրամադրությունը, որ ստեղծում էր, և այն գործը, որ ներկայացրեց:
-Մեր արտիստները կարո՞ղ են նմանատիպ նախագծով ներկայանալ:
-Հնարավոր է, երաժշտությունը և գրականությունը շատ լայն հնարավորություն են ընձեռում: Կարելի է հետաքրքիր էքսպերիմենտներ անել: Մալկովիչը նաև Նարեկացի ընթերցեց:
-Առաջիկայում ի՞նչ ծրագրեր կան:
-Շրջագայություններ, համերգներ, մարտին Համբուրգում սիմֆոնիկ նվագախումբը ներկայացնելու է հայ երաժշտություն՝ Արամ Խաչատրյան ու Էդվարդ Հայրապետյան:

Զրուցեց
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 6184

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ